امـروز : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 19 آبان 1401
کد 24613

در دیدار سرپرست سازمان نوسازی مدارس؛

جهاد مدرسه سازی فراخوان نسل جدید به تعلیم و تربیت  

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه رسد و تعالی کشور مرهون آموزش و پروش است، گفت: جهاد در راه ساخت کلاس های درس فراخوان دانش آموزان برای تحصیل علم و تربیت است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار حمیدرضا خان محمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، آموزش و پرورش را بارزترین نمود سرمایه گذاری نیروی انسانی دانست و گفت: پیشرفت و توسعه کشور در همه زمینه ها با نقش آفرینی این نهاد مقدس محقق شدنی است از این جهت جهاد برای ساختن مدارس فراخوان نسل جدید و دانش آموزان به تعلیم و تربیت به حساب می آید.
امام جمعه تبریز اتمام کار ساخت مدرسه را آغاز حیات تعلیم و تربیت برشمرد و ادامه داد: فضاهای آموزشی که تاثیر مثبتی در آموزش و یادگیری دانش آموزان دارند؛ علاوه بر مقاوم بودن در برابر حوادث غیرمترقبه باید به بهترین وسایل کمک آموزشی مجهز باشند.
وی نوسازی را از ضرورت های کشور برشمرد و اظهار داشت: توجه به طراحی داخلی و متناسب سازی فضای آموزشی با مقطع تحصیلی دانش آموزان و روحیه آنها حتماً در نوسازی و بهسازی مدارس مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر تکریم و توجه به خیران مدرسه ساز گفت: دغدغه های افرادی که به مدرسه سازی عشق می ورزند را رفع کنید تا برای ادامه کار ساخت فضاسازی آموزشی و پرورشی دلگرم شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: برای تقویت روحیه دانش آموزان و کاهش استرس آنها مدارس درختکاری و گل کاری شود.
حمیدرضا خان محمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این دیدار با بیان اینکه مجموعه نوسازی مدارس پیشران نظام آموزشی است، گفت: یکی از دستگاه هایی که تغییر نگاه حکمرانی را باید دنبال کند، نوسازی مدارس است و این مجموعه باید مصمم تر و هدفمند در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی عمل نماید.
وی احیای فعالیت‌های جهادی در مدارس را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بحث مدرسه سازی و مدرسه یاری و تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی باید در بین اولیاء دانش آموزان انگیزه مشارکت را بالا ببریم و با حضور افراد صاحب فکر و ایده پرداز انقلابی بیش از پیش ببره بگیریم.
 خان محمدی در ادامه خیرین مدرسه‌ساز را از مهم‎ترین ارکان فعالیت نوسازی مدارس و توسعه عدالت آموزشی دانست و تاکید کرد: پیشرفت سازمان نوسازی مدارس وابسته به تلاش و حضور خیران است./*
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 19 آبان 1401
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh